forts ...

Och nu till gårdagen som mycket väl förtjänar ett inlägg.

Jag och tess begav oss med 11 tåget in till stan, och bytte därefter till "grönaL" som vi åkte med till medborgarplatsen. Där vandrar vi ner mot åsögatan, ( mellan hinner vi slinka in på PB, för att T ska få en kopp kaffe, som jag smakade, suck, förstår inte hur folk kan tycka att det är gott?! ), men iallafall vi går ner till bondegatan och går först in på stadsmissionen, visst ett par fina väskor, men annars var det en stor besvikelse. Vidare märker vi att alla affärer öppnar halv 12, 12 så T ringer sin mormor, och vi bestämmer med henne att vi ska köpa med oss bullar och komma upp på en fika.

Efter 40 minuters prat, med en och annan "skrattretande mening" ( duvet vad jag menar gumman! ) drog vi ut på staden igen, och tog oss igenom bondegatans utbud av second hander, dock inget som får följa med oss hem, däremot märker jag, när jag tar upp mobilen för att kolla smsen, mobilen är borta! Får panik och ropar på T, som får ringa till den, ingen som svarar. Panik. Vi kommer fram till att den måste ligga uppe på pressbyrån. Och yes, vilken tur, frågar grabben där, som tar fram flera tidningar och min mobil. Glömt alltihopa på glassdisken!

( Och idag glömde jag plånboken på advokatfirmans reception, Zehå ska köpa sånt där band som gör att man inte kan tappa bort saker. )

Efteråt drar vi till mariatorget, går till judith's second hand, fint men även nitlott där, vidare till la principessa, samma där. Men på nästa affär, stadsmissionen på hornsgatan, där finner vi båda en varsin väska.

Vidare åker vi till östermalm, ingen tur där. Tillbaka till city, där jag köper ett par pärlörhängen på "något antikt, något gammalt och något nytt", ett par örhängen och en klocka på "I.me.my", skolmaterial på åhlens, vitt linne på hm, och sen tror jag faktiskt att jag inte köpte något mer. 

Tack för en trevlig dag Therese!  <3


Kommentarer
Postat av: Nathalie

skulle gärna vilja se bilder på fyndköpet :)

2007-08-18 @ 16:42:49
Postat av: stumpan

absolut!

2007-08-19 @ 22:43:38
URL: http://EllenWearsdaily.blogg.se
Postat av: dfgfdg

me too?

2007-09-05 @ 11:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0