Nollning!

Nu har hösten kommit och ettorna har droppat in på gymnasiena i hela Sverige. Många trivs på sina nya linjer och skolor tillsammans med nya kompisar. Sen kommer tvåorna och treorna med den smarta idéen att det ska vara en liten trevlig fest för att skolan ska lära känna varandra.

Kvällen slutar utomhus med att den glada ettan ligger medvetslös och utskämd.

Ett ord, Nollning!

Nollningen uppfattas helt olika beroende på vilken skola, och linje man går på. Vissa tycker att det är jätteroligt, men majoriteten har nog en helt annan uppfattning. 
Nollning är att tvåorna och treorna får en chans att skämma ut ettorna. 
På fredag är det meningen att min skola har nollning, eller som tvåorna kallar det, skitrolig nollning, där ingen kommer bli utskämd, kan säkert stämma, och jag kommer säkert missa jättemycket. Men ärligt talat, så går jag hellre på fest med mina riktiga vänner, än att vakna upp på lördag på maria pool. 

VÅGA VÄGRA NOLLNING; Protestlista

Kommentarer
Postat av: Gabbi

hej, märkte att du går på designgymnasiet :D
jag skulle gjärna vilja veta lite hur det är att gå där, funderar på att börja själv. Typ hur en vanlig dag är och om man kommer in på högskolor efter.
mvh
Gabbi
du kan svara på [email protected]

2007-09-15 @ 22:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0